GMT, GMT-4, 2013, Camilla Brendon and Gerald Curtis

globe_americas_black_sm

(español mas abajo)

Artists Camilla Brendon and Gerald Curtis come together to make work that enacts their individual experiences in different cities. They explore day to day existence and are interested by the variety of emotions and transitions we as people experience over periods of time. By working together live over Skype they will explore the similarities and contrasts that occur between their parallel existences over the continents of South America and Europe, in the urban environments of Buenos Aires and London.

globe_americas_black_sm

Camilla is accustomed to working with traditional media, such as painting and collage and also with installation. She will use this performance as a way to create work with her body rather than other materials. It will be an opportunity to explore new avenues with in her practice and to use her body language as a medium to focus on the themes of existence and culture which are core to her practice.

Gerald is concerned with his practice as a method of pulling apart the everyday. Moving from ideas to making quickly, he creates improvised situations which unfold their possibilities in front of the viewer. These pieces frequently use the format of an open work – work that is unfinished, unresolved, or borrowed or found and reworked to arrive at a different outcome. Gerald will use this performance as a testing ground to work across time and spaces in different cultures. He will bring to the work key ideas: language, context, the body, ephemerality.

Los artistas Camilla Brendon y Gerald Curtis se han unido para realizar un trabajo que recree sus experiencias individuales en distintas ciudades. Ambos exploran la existencia del día a día y les llama mucho la atención la variedad de emociones y las transiciones que nosotros, como personas, experimentamos en el transcurso del tiempo. Al trabajar en vivo a través de Skype ellos podrán explorar las similitudes y los contrastes hallados en sus existencias paralelas en Sudamérica y Europa, específicamente en los entornos urbanos de Buenos Aires y Londres.

globe_americas_black_sm
Camilla esta acostumbrada a trabajar con técnicas tradicionales, tales como pintura y collage así como también con instalaciones. Ella utilizará éste performance como una manera de crear con su cuerpo en lugar de materiales. Esta será una buena oportunidad de explorar nuevas vías dentro de su obra, así como de usar su lenguaje corporal como técnica para enfocarse en los temas de la existencia y la cultura, los cuales son esenciales para su obra.
Gerald esta interesado en que su obra sea un método para desmantelar el día a día. Al moverse rápidamente de ideas a hechos, el crea situaciones improvisadas las cuales revelan sus posibilidades en frente del espectador. A menudo estas piezas toman la forma de un trabajo “abierto” – piezas sin terminar, sin resolver, prestadas o encontradas, que al ser trabajadas de nuevo llegan a un desenlace distinto. Gerald usará este performance como campo de pruebas para trabajos a través del tiempo y del espacio en distintas culturas. El aportará ideas claves al trabajo: lenguaje, contexto, el cuerpo, lo efímero.

Traducido por Francisco Hurtado, canchunchu@hotmail.com

Advertisements

One thought on “GMT, GMT-4, 2013, Camilla Brendon and Gerald Curtis”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s